dear amin;

"taubat itu limit masanya mati. dan mati, tarikhnya misteri".

Monday, February 8, 2016

tentang minat dan keterpaksaan

aku minat menulis. tapi ada beza yang besar antara pandai menulis, rajin menulis dan hanya minat menulis. aku bukanlah pandai mahupun rajin. cuma minat. minat untuk menulis karya. minat untuk menulis tentang semasa. minat juga menulis tentang jiwa. tapi sayangnya aku tak pandai. tidak juga rajin.

aku ada sasaran jangka masa pendek atau sederhana pendek. dalam tempoh 5 tahun aku harap aku dapat menulis dan publish satu buku. buku daripada aku. rasionalnya untuk apa? cuma untuk kepuasan. untuk aku tinggalkan sesuatu. dalam tempoh 5 tahun. tapi itu juga cuma harapan. aku akan cuba.

not my picture. obviously.



sedang mencuba, menghadam The Prophet-Kahlil Gibran. tak dilupakan Lecture notes internal medicine yang berlambak.



No comments:

the people